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21inc's Ideas Festival d'idées 2013

21inc

Wednesday, 23 October 2013 at 7:00 PM - Friday, 25 October 2013 at 1:30 PM (ADT)

21inc's Ideas Festival d'idées 2013

Ticket Information

Ticket Type Sales End Price Fee Quantity
General admission Ended $449.00 $24.23
1 day admission Ended $275.00 $15.73
alumni admission Ended $249.00 $14.30
Student admission pour étudiants Ended $149.00 $8.80
Donations-Dons Ended
General admission-Special-admission générale Ended $349.00 $19.80

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Event Details

Le français est ci-dessous

The 21inc Ideas Festival is one of Canada's most inspiring, challenging and stimulating forums.

Occurring only once every two years, it is where Atlantic Canada's emerging business and government leaders gather with their peers as well as the region's established business leaders, entrepreneurs, innovators, artists, educators, policy makers and designers, to engage in the ideas shaping our future, and equip themselves with the knowledge and networks to transcend our biggest challenges. 

The 21inc Ideas Festival is premised on three converging trends:

  • Innovation and productivity are the drivers of economic growth. They thrive where diverse networks of businesses, ideas, people and organizations interact.
  • Atlantic Canada’s aging demographic means young people need to increasingly take on positions of leadership in business and government.
  • The rapid pace of economic and social change, including the rise of developing countries, is forcing us to more effectively stimulate, communicate and apply new ideas. Importantly, there is no consensus around which ideas should be used.

Leadership in the 21st Century is changing. The challenge placed on leaders is not to react to change but to innovate and drive change. In order to do this we need to develop the forums where people from all sectors, and especially our leaders of tomorrow, will be ready and able to make decisions that will bring about thriving organizations and communities in Atlantic Canada in the 21st Century.

Our third edition's theme "Collaborate or evaporate" is calling everyone to action. It has never been more important for our region (Atlantic Canada) to collaborate in all sectors in order to fuel innovation, harness creativity,  enhance productivity and bridge important and ever-present gaps in our workforce, our socio-economic fabric and our public policies.   

 NEW this year:

  1. Utilization of the Art of Hosting techniques and methodologies to enhance interactiveness between attendees and participants.
  2. Increased participation from artists and infusion of arts, culture and gastronomy in the festival
  3. Examples of collaboration in both funding and programming; i.e.: competitors financially contributing towards a speaker because ithey recognize the importance for their industry
  4. Contribute to the dialogue ahead of the festival by using #IdeasFest2013  or #FestID2013  on Twitter or consulting our blog with essays of various opinions. 
  5. More surprises to come! 

View more information about our Ideas Festival:

http://21incideasfestival.ca/


Version française

Le Festival d'idées de 21inc est l'un des forums les plus inspirants et stimulants au Canada.

Il prend place seulement une fois à tous les deux ans et rassemble plus de 200 personnes. C'est la plateforme où les leaders émergents en affaires et du secteur public rencontrent les gestionnaires réputés de la région, les entrepreneurs, les innovateurs, les artistes, les pédagogues et les responsables des orientations politiques.  Leurs discussions portent sur le futur du Canada atlantique, les défis et les opportunités auxquels nous faisons face et comment les résoudre. C'est une collision des idées à son meilleur! 

Le Festival d'idées est conçu selon trois tendances convergeantes:

  • L'innovation et la productivité sont à la base de la croissance économique. Ces éléments prospéreront lorsque des réseaux d'affaires, d'idées, de gens et d'organisations interagissent. 
  • La population vieillissante au Canada atlantique fait en sorte que nos jeunes ont besoin d'assurer la relève en occupant des positions d'influence dans la communauté d'affaires et le secteur public.
  • La vitesse à laquelle notre société évolue économiquement et socialement, sans compter les pays en voie de développement qui se positionnent modialement, nous force à concevoir et à appliquer de nouvelles idées et de mieux communiquer. Plus important encore, il n'y a pas de consensus autour de quelle idée devrait être employée.

Le leadership dans le 21ième siècle est en changement. Le défi qui est donné aux leaders est de ne pas réagir au changement mais plutôt d'innover et d'alimenter le changement. Afin d'accomplir ceci, nous devons développer des forums dans lesquels des gens de tous les secteurs, surtout nos leaders en devenir, doivent être prêts à prendre des décisions qui mèneront leurs organisations et les communautés du Canada atlantique dans le 21ième siècle.   

La troisième édition de notre Festival "Collaborer pour progresser" est un appel à l'action. Ça n'a jamais été aussi important pour notre région que de collaborer dans tous les secteurs afin d'alimenter l'innovation, canaliser la créativité, améliorer la productivité et combler les écarts qui sont encore présents dans notre main-d'oeuvre, nos politiques publiques et notre structure socio-économique. 

 NOUVEAU dans cette édition:

  1. L'emploi des techniques et méthodologies de 'Art of Hosting' qui facilitent l'interaction entre les participants et les conférenciers. 
  2. Présence plus importante de la communauté artistique et plus grande infusion des arts, la culture et la gastronomie dans le festival.
  3. Des exemples de collaboration tant sur le plan de la programmation que le financement du Festival. Par exemple, des compétiteurs qui appuient financièrement un conférencier parce qu'ils reconnaissent les bienfaits du sujet pour l'industrie.
  4. Contribuez au dialogue avant le festival en utilisant le mot-clic  #FestID2013  sur Twitter ou consultez notre blogue pour partager votre opinion sur un sujet donné ou y afficher vos propres publications.  
  5. ...Plus de suprirses à venir!  


Obtenez plus d'info sur notre site web: 

http://21incideasfestival.ca/


FAQs

Is my hotel room included in my registration fee? Est-ce que mon logement est compris dans mon inscription?

Your registration includes your participation at the conference along with your meals during the conference period. Your hotel should be booked as soon as possible through DigbyPines Resort at 1-800-667-4637 and referencing to "Ideas Festival" or "21inc" to obtain your special delegate rate (starts as low as $109!)

Votre inscription inclut votre participation au festival et les repas qui seront servis pendant la durée de ce dernier. Votre chambre d'hôtel devrait être réservée le plus tôt possible auprès du Digby Pines Resort ay 1-800-667-4637 et citez "le Festival d'idées" ou "21inc" afin d'obtenir le taux des délégués. (le coût débute à 109$ par nuit). 

 

Are there ID requirements or an age limit to enter the event? Y-a-t-il des restrictions d'âge pour participer à l'événement?

Anyone can attend the conference but minors must be accompanied by an adult or chaperon aged 18 and over. 

Le Festival est ouvert à tous mais les mineurs devront être accompagnés d'un adulte âgé de 18 ans et plus.

 

What are my transport/parking options getting to the event? Quelles sont mes options de transports et de stationnement?

As the event is exclusive to 21inc, there will be ample parking and lodging space. Closest airport is Halifax International; Driving time about 2.5 hours away from the airport. There is also a ferry from Saint John, NB directly to Digby, NS. http://www.ferries.ca/ . The fairy ride  takes close to 3 hours.   

Puisque l'événement est exclusif, il y aura amplement de stationnement et de chambres. L'aéroport le plus proche est celui d'Halifax. La distance en voiture de cet aérport est d'environ 2.5 heures. Il y aussi un traversier qui fait la route de Saint Jean au NB directement à Digby, N-É. http://www.ferries.ca/fr/ La durée de cette traversée est d'environ 3 heures. 

 

Where can I contact the organizer with any questions? Comment puis-je entrer en contact avec les organisateurs

Bureaux de 21inc's office:

(506) 384-7051

(506) 380-4986

IF2013@21inc.ca

 

Is my registration/ticket transferrable? Est-ce que je peux transférer mon billet?

You can transfer your ticket to another person at any time. Just let us know so we can change the info accordingly. 

Vous pouvez transférer votre billet à une autre personne en tout temps. Il s'agit que de nous en informer afin de faire les changements dans notre système. 

 

Can I update my registration information? Puis-je mettre à jour mes informations?

The Ideas Festival website will be live in the near future and we have a delegates portion; We will invite every registered attendee to also register on line when our site is live. You can also contact us at any time 

Le site web du Festival d'idées sera affiché publiquement très bientôt et nous y aurons une section pour les délégués. Nous inviterons les gens inscrits ici à s'y inscrire en ligne une fois que le site sera public. 

 

What is the refund policy? Quelle est votre politique de remboursement?

Your ticket will be non-refundable from time of purchase. Should unforeseen circumstances occur however, you could transfer your ticket to someone else.  You can also inform us of your situation and we will help you in whichever way we can to communicate the message to people who may be waiting to get a ticket. 

Votre billet est non-remboursable dès le moment de l'achat. Si vous êtes dans l'impossibilité d'y participer suite à des imprévus, vous pourriez transférer votre billet à une autre personne ou encore nous en informer et nous verrons comment vous aider à communiquer le message à des gens qui seraient possiblement en attente d'un billet. 

 

Have questions about 21inc's Ideas Festival d'idées 2013? Contact 21inc

When & Where


Digby Pines Golf Resort & Spa
103 Shore Rd
Digby, NS B0V 1A0
Canada

Wednesday, 23 October 2013 at 7:00 PM - Friday, 25 October 2013 at 1:30 PM (ADT)


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Organizer

21inc

The 21 Leaders for the 21st Century, commonly known as 21 inc. is an innovative organization dedicated to fostering entrepreneurial leaders aged under 40 years old across Atlantic Canada. Our vision is of an Atlantic Canada with the entrepreneurial leadership required to be prosperous, sustainable, and resilient in an interconnected and global 21st century. The organization was incorporated in 2007 following the Next New Brunswick initiative, an initiative that brought together 21 youth leaders for a 1-year program exploring the future of New Brunswick. Since then the organization has emerged as one of the more promising youth-driven organizations in our region, having graduated over 250 youth leaders from their programming (21Leaders and Emerging Leaders Summit) and promoted innovation and regional cooperation through three successful 'Ideas Festivals' events.

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21inc's Ideas Festival d'idées 2013
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