10 Year-End Tax Planning Tips For Small Businesses

10 Year-End Tax Planning Tips For Small Businesses

By YES Employment + Entrepreneurship
Online event

Overview

Optimize your year-end tax planning! Learn 10 strategies to boost savings, cut costs, and make smarter financial decisions.

[EN below]

Découvrez comment optimiser votre planification fiscale de fin d’année ! 💡

Cette séance vous présentera 10 stratégies pour maximiser vos économies d’impôt avant la fin de l’année. Apprenez à tirer parti des dépenses d’entreprise, à acquérir stratégiquement des immobilisations et à gérer vos dettes de façon efficace.

Nous aborderons aussi la rémunération des propriétaires, le choix entre salaire ou dividendes, l’optimisation des cotisations REER et les techniques de fractionnement du revenu. 💰

Parfait pour les propriétaires de petites entreprises qui souhaitent prendre des décisions fiscales éclairées et stratégiques. Notre objectif : simplifier des stratégies fiscales complexes et les transformer en étapes claires et concrètes afin de stimuler vos économies et améliorer votre efficacité financière.

Il n’est jamais trop tôt pour planifier la saison des impôts — ne manquez pas cette occasion d’optimiser votre planification fiscale de fin d’année et vos résultats financiers ! 🚀


Cet atelier sera animé en anglais, mais inclura des sous-titres en français.


Cet atelier vous est offert gratuitement grâce au généreux financement du gouvernement du Canada et de YSpace : York University.

*Veuillez noter :

Une préinscription est requise. Disponible uniquement sous forme de webinaire en ligne en direct.

Une fois inscrit.e, vous recevrez un courriel avec les instructions de connexion quelques heures avant le début de l'atelier. Si vous ne voyez pas le courriel une heure avant le début, veuillez vérifier votre dossier de courriers indésirables ou spam.

Pour recevoir le lien d'inscription à cet atelier gratuit, vous devez remplir le formulaire d'inscription sur Eventbrite en répondant à toutes les questions.


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Discover how to optimize your year-end tax planning! 💡

This session will guide you through 10 strategies to help you maximize your tax savings before the year ends. Learn how to leverage business expense claims, strategically acquire capital assets, and manage debt effectively.

We’ll also explore owner’s compensation, deciding between salary or dividends, maximizing RRSP contributions, and income-splitting techniques. 💰

Perfect for small business owners eager to make informed, strategic tax decisions. Our goal is to simplify complex tax strategies and transform them into clear, actionable steps to boost your savings and financial efficiency.

It’s never too early to start planning for tax season, so don’t miss this opportunity to enhance your year-end tax planning and optimize your financial outcomes! 🚀


This workshop is made accessible to you at no cost, thanks to generous funding from the Government of Canada and Yspace: York University.

*Please Note:

Pre-registration is required. This workshop is presented in English (but will have French subtitles) and is available only as an online, live-streaming webinar.

Once you are registered, you will receive an email with login instructions a few hours before the workshop starts. If you don’t see the email one hour before the start time, please check your Spam or Junk folder.

In order to receive the registration link to this free workshop, you must complete the Eventbrite registration form by answering all questions.


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À propos de la conférencière :
Ronika Khanna est comptable professionnelle agréée (CPA) et analyste financier agréé (CFA), et la fondatrice de Montreal Financial. Après avoir occupé des postes chez PricewaterhouseCoopers et ING Risk Management Limited, Ronika a lancé sa société pour fournir des services de comptabilité, de fiscalité et de consultation financière principalement aux petites entreprises, aux startups, aux freelances et aux travailleurs autonomes.

Son approche se concentre sur la simplification des complexités financières, l’amélioration de la littératie financière et l’autonomisation des propriétaires d’entreprise grâce aux connaissances nécessaires pour gérer leurs finances en toute confiance. Auteure de plusieurs livres sur les petites entreprises, Ronika contribue également régulièrement à divers médias en offrant des conseils d’expert sur les petites entreprises et les finances personnelles.


About the speaker:

Ronika Khanna is a Chartered Professional Accountant (CPA) and Chartered Financial Analyst (CFA), and the founder of Montreal Financial. With previous roles at PricewaterhouseCoopers and ING Risk Management Limited, Ronika launched her firm to provide accounting, tax, and financial consulting services primarily for small businesses, startups, freelancers, and the self-employed.

Her approach is focused on simplifying financial complexities, enhancing financial literacy, and empowering business owners with the knowledge to manage their finances confidently. An author of several small business books, Ronika also regularly contributes expert advice to various media outlets who are looking for guidance about small business and personal finance.


Category: Business, Startups

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  • 2 hours
  • Online

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Organized by

YES Employment + Entrepreneurship

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Dec 16 · 3:30 PM PST