Skip Main Navigation
Page Content

Save This Event

Event Saved

alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech (English conversation)

alcove

Wednesday, 25 October 2017 from 6:00 PM to 8:30 PM (EDT)

alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech (English...

Ticket Information

Ticket Type Sales End Price Fee Quantity
alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech • English 3d 1h 22m $45.00 $0.00

Who's Going

Loading your connections...

Share alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech (English conversation)

Event Details

(English follows)

-Français- 

alcove: ModeXTech

alcove se veut une série de conférences intimes mettant de l’avant des visionnaires inspirants ayant un parcours unique et passionnant. Le 25 octobre 2017, alcove présentera sa nouvelle formule panel où un thème sera abordé annuellement; alcove/panel: Mode X Technologies. L’échange tournera autour de trois sujets; le data, les influenceurs et les pratiques vertes. L’expertise des panélistes à elle seule; GOOGLE, ALDO, GRAPPE MMODE, NINE BLONDE et SSENSE mettra la table pour des conversations vives et des ambitions tangibles. La conversation entre les panélistes se tiendra en anglais, par contre la FAQ sera bilingue.

Panélistes/

Vyara Ndejuru /Directrice Principale, Développement de la Marque - Call it Spring/ ALDO

Vyara s'affaire à l'intersection animée de la mode, du commerce de détail, de la technologie et du comportement consommateurs depuis 2000. D'abord auprès d'une start-up (Yso), puis d'un partenariat d'affaires (Parasuco) et dernièrement dans le cadre des chaussures et des accessoires de mode de la marque mondiale, le Groupe ALDO.

Debbie Zakaib / Directrice générale / Grappe mmode

En plus de tenir plus d'une décennie d'expérience dans la gestion de produits de consommation chez des chefs de file tels que L’Oréal, Coca-Cola et Johnson&Johnson, Debbie Zakaib a d'abord oeuvré quelques années au Bureau fédéral de développement régional à la promotion de créateurs de mode au Québec. Son expertise en gestion, en mode, en plus de son engagement au sein de plusieurs Conseils d’administration et dans le domaine des arts, lui permettent depuis 2016 de piloter la Grappe mmode qui a pour mission de rallier les acteurs de l'écosystème afin d’améliorer la compétitivité et de contribuer à l'essor de l’industrie de la mode montréalaise.

Chris Chan / Chef de Marque, Mode et Vêtements / Google

Il est un nerd marketing assumé. Chef de marque et du commerce de détail chez Google, Chris Chan est un leader de marketing expérimenté avec 15 ans d'expérience variée et, de bout en bout avec des marques clés locales et mondiales; de P&G à Google. Il prend au sérieux la conception/commercialisation de marque et sa performance.

Karolina Jez / Photographe, créatrice de contenu / Nine Blonde

Adepte mode et contributrice auprès de Breakfast TV Montréal, Karolina Jez est impliquée dans l'industrie depuis sa vingtaine. Elle a transformé sa passion pour la photographie en une entreprise qui dessert des marques établies telles que Browns Shoes, Birks et L'Oréal. Elle collabore avec elles pour créer du contenu qui capte le public des médias sociaux à travers le Canada et au-delà. Elle a récemment lancé son blog / portfolio personnel nine.blonde où elle documente la mode.

Dang Trinh  / Stratège marque - Innovation / SSENSE

En tant que stratège de l'innovation de la marque, pour SSENSE, la plate-forme de mode Montréalaise qui dessert actuellement 114 pays et génère en moyenne 32 millions de pages. Fondé en 2003, SSENSE est à l'avant-garde du commerce de détail directionnel avec son mélange de labels de luxe, streetwear et avant-garde.

www.alcovemoments.com • facebook @alcovemoments • instagram @_alcove • hello@alcovemoments.com

/////////

-English-

alcove is a series of intimate talks, featuring inspiring visionaries who are willing to share insights from their personal journeys. alcove is a series of intimate talks, featuring inspiring visionaries who are willing to share insights from their personal journeys. On October 25th, alcove will introduce its first panel formula, where a new theme will be addressed yearly. This panel will tackle FashionXTech. The chat will touch on three main topics, across various business and marketing segments: data, influencers and sustainability. Our panellists’ bravado alone; GOOGLE, ALDO, GRAPPE MMODE, NINE BLONDE et SSENSE will set the bar for lively conversations and tangible ambitions. The panelist conversation will be English, however the Q&A will be bilingual.

Panélists/

Vyara Ndejuru / General Manager, Sr. Director/Brand Development - Call it Spring / ALDO

Vyara has been living at the busy intersection of fashion, retail, technology and consumer behaviour since 2000. First as part of a start-up (Yso), then of a joint-venture (Parasuco) & more recently as part of the worldwide fashion footwear and accessories, ALDO Group.

Debbie Zakaib / Executive Director / Grappe mmode

In addition to a decade in consumer products management at leading companies such as L’Oréal, Coca-Cola and Johnson&Johnson, Debbie Zakaib first worked at the Federal Office of Regional Development, helping promote local designers. Her management and fashion savoir-faire, as well as her involvement on several board committees and in the fields of arts, allow her since 2016 to lead the mmode Cluster that has the mandate to rally all players of the ecosystem in order to improve competitiveness and contribute to the Montreal fashion industry growth.

Chris Chan / Brand Lead, Fashion & Apparel / Google

He takes brand building to performance marketing seriously, he's a self-professed marketing nerd. Branded Apparel and Retail Lead at Google, Chris Chan is a seasoned Marketing Leader with 15 years of diverse and end to end experience with key local and global brands; from P&G to Google. 

Karolina Jez / Photographer/Content Creator / Nine Blonde

Fashion enthusiast, lifestyle contributor on Breakfast TV Montreal, Karolina Jez has been involved in the industry since her early 20's! She turned her love of photography into a business and works with brands such as Browns Shoes, Birks and L'Oreal to create content that captures social media audiences across Canada and beyond. She recently launched her personal blog/portfolio nine.blonde where she documents fashion.

Dang Trinh  / Brand Strategist - Innovation / SSENSE

As a Brand Strategist of Innovation for SSENSE, the Montreal-based fashion platform currently serving 114 countries and generating an average of 32 million monthly page views. Founded in 2003, SSENSE is pacing the vanguard of directional retail with its mix of luxury, streetwear, and avant-garde labels. 

www.alcovemoments.com • facebook @alcovemoments • instagram @_alcove • hello@alcovemoments.com

Have questions about alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech (English conversation)? Contact alcove

Save This Event

Event Saved

When & Where


Partagé via courriel 3 jours à l'avance / Shared via email 3 days prior



Wednesday, 25 October 2017 from 6:00 PM to 8:30 PM (EDT)


  Add to my calendar
alcove panel • Fashion X Tech / Mode X Tech (English conversation)
Conference Other

Please log in or sign up

In order to purchase these tickets in installments, you'll need an Eventbrite account. Log in or sign up for a free account to continue.