Free

Multiple Dates

Christof Migone - Press Record

Actions and Detail Panel

Free

Event Information

Share this event

Date and Time

Location

Location

4001 Rue Berri

4001 Rue Berri

Montréal, QC H2L 4H2

Canada

View Map

Event description
https://www.oboro.net/fr/activite/press-record

About this Event

Les œuvres de l'exposition Press Record commentent les déchets plastiques et les procédés de fabrication, les diffusions localisées et les systèmes de dispersion à travers un filtre sonique sur les micro-gestes et les stratégies furtives. Ici, le son est à la fois potentiel et matériel, référence et inférence. L'exposition présente trois ensembles d'œuvres distincts : Micro (2014), 4 feet and 33 inches (2014-2017), et Record Release (2012-2020). Ce dernier corpus occupera l'intégralité de la grande galerie et a comme point de départ l'unité physique de base pour fabriquer des disques vinyles : des pastilles de PVC (Polychlorure de vinyle) de la taille de lentilles. Ces minuscules morceaux de son potentiel apparaissent dans différentes œuvres qui suivent le processus de décharge de diverses manières obsessionnelles. Le lancement (release) d’un album, comme le lancement d’un livre, marque généralement l’aboutissement d’un projet. Ici le processus est inversé : le lancement est le projet. Ce renversement permet au projet de transcender le fétichisme puéril du vinyle au profit d'un commentaire exploratoire plus étendu sur les matières premières. Comme l'a dit l'artiste, musicien et critique Seth Kim-Cohen en discutant de Record Release dans son livre Against Ambience (Bloomsbury 2016), « this “record” is a record of social exchange, of site, of time, and of the exploded, diagrammatic construct of its potential for signification ». Pour l'artiste, le « record » est aussi un monument au minuscule et au quasi perceptible; une étude en action lente et inefficace; une fusion de l'épuisement avec l'achèvement.

The works in the exhibition Press Record comment through a sonic filter on micro-gestures and furtive strategies, plastic waste and manufacturing processes, sited scatterings and dispersal systems. Here, sound is present as both potential and material, reference and inference. The exhibition features three distinct bodies of work: Micro (2014), 4 feet and 33 inches (2014-2017), and Record Release (2012-2020). The latter will occupy the entirety of the main space and takes as its starting point the basic physical unit to make vinyl records: lentil-sized PVC (polyvinyl chloride) pellets. These minuscule bits of potential sound appear in various works that track the process of releasing in various obsessional ways. A record release, like a book launch, usually marks a project’s culmination; this reverses the process, the release is the project. This reversal enables the project to, hopefully, transcend jejune vinyl fetishism in favour of a more expanded, exploratory commentary on commodities. As the artist, musician and critic Seth Kim-Cohen put it, in discussing Record Release in his book Against Ambience (Bloomsbury 2016), "this 'record' is a record of social exchange, of site, of time, and of the exploded, diagrammatic construct of its potential for signification." For the artist, the 'record' is also a monument to the tiny and barely perceptible; a study in slow and inefficient action; a merging of depletion with completion.

Location

4001 Rue Berri

4001 Rue Berri

Montréal, QC H2L 4H2

Canada

View Map

Save This Event

Event Saved