$40

Clear Leadership & Expectations and Involvement & Influence

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Tom Brown Arena

141 Bayview Road

Ottawa, ON K1Y 4M3

Canada

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Description

Building Blocks for Mental Health at Work Series: Clear Leadership & Expectations and Involvement & Influence

Ottawa Public Health has created a series of workshops and videos (www.haveTHATtalk.ca ) to help workplaces implement the National Standard for Psychological Health and Safety in the Workplace. Each workshop will take a closer look at two of the 13 factors that are the building blocks for a mentally healthy and safe workplace. Participants can attend all the workshops or only those of interest.

For: Staff who promote health in the workplace (HR, EAP, OHN, Manager, Supervisor, Health and Safety staff & committee members, Wellness Committee members, etc.)

  • Clear leadership and clear expectations go a long way in reducing stress for staff. Learn how to help management use these effectively in your workplace.
  • Staff involvement and having some influence in what happens in the workplace can empower staff and help in creating a more positive work environment.
  • Share practical tips, strategies and resources to address these factors.
  • Develop an action plan.

Cost: $40

(Light refreshments included)

Space is limited. Registration ends November 22nd, 2017.

For more information, contact the Workplace Health Line at 613-580-6744, ext. 24197

or email workplacehealth@ottawa.ca.

No refund will be issued, please find a replacement if you are unable to attend.

Workshop is offered in English only. Resources will be available in English and French.

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Série Les fondements de la santé mentale au travail : leadership et attentes clairs, participation et influence

Santé publique Ottawa a mis au point une série d’ateliers et de vidéos (www.tempsDENparler.ca) visant à faciliter l’application de la Norme nationale du Canada sur la santé et la sécurité psychologiques en milieu de travail. Chacun des ateliers porte sur deux des 13 facteurs fondamentaux de la santé et de la sécurité psychologiques des travailleurs. Les participants peuvent assister à tous les ateliers ou choisir uniquement ceux qui présentent un intérêt pour eux.

Participants visés : personnel responsable de la promotion de la santé au travail (personnel des ressources humaines, personnel des programmes d’aide aux employés, infirmières en santé au travail, gestionnaires, superviseurs, personnel de la santé et de la sécurité, membres de comités de santé et de sécurité, membres de comités de mieux-être, etc.).

  • Un leadership et des attentes clairs contribuent grandement à réduire le stress du personnel. Découvrir comment la direction de votre organisation peut utiliser ces outils de manière efficace.
  • Renforcer la participation des employés aux activités et leur influence sur le déroulement de celles-ci, contribue à motiver le personnel et à créer un climat agréable.
  • Partager des conseils pratiques, ressources et stratégies pour adresser ces facteurs dans votre milieu de travail.
  • Développer un plan d’action.

Coût : 40$

(Léger goûter sera offert)

Le nombre de places est limité. L’inscription se termine le 22 novembre, 2017.

Pour en savoir plus, appelez la Ligne de Santé au travail au 613-580-6744, poste 24197, ou par courriel à santeautravail@ottawa.ca

Aucun remboursement ne sera accordé; si vous ne pouvez assister à l’atelier, vous pouvez vous faire remplacer. L’atelier est offert en anglais seulement mais les ressources seront disponibles en français et en anglais. Les intervenants pourront répondre à vos questions en français.

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