CRDCN and Canadian Public Policy present: COVID-19 and school closures
Event Information
About this Event
La version française suit
DETAILS
- Free webinar (registration is required)
- English with bilingual Q&A
- Audience: Researchers and RDC users, Government, Students
DESCRIPTION
This is the first webinar to launch the collaboration between CRDCN and Canadian Public Policy to highlight policy-related research that is published in the journal.
The webinar in April 2021 will focus on two research papers:
“Pandemic school closures may increase inequality in test scores” by Catherine Haeck and Pierre Lefebvre
“COVID and the economic importance of in-person K-12 schooling” by David Green, Ali Karimirad, Gaëlle Simard-Duplain and Henry Siu
OBJECTIVES:
- Increased awareness of the impact of the pandemic on inequalities in education; and
- Increased awareness of the implications for school closures on the Canadian economy
PRESENTERS:
Catherine Haeck
Associate Professor, UQAM
Gaëlle Simard-Duplain
Post-doctoral researcher, Vancouver School of Economics, University of British Columbia
--------------------
TEXTE FRANÇAIS
Le premier webinaire dans le cadre de la collaboration entre le RCCDR et la revue Analyse de Politiques pour mettre en évidence les recherches liées aux politiques publiées dans le journal.
DÉTAILS
- Webinaire gratuit (inscription obligatoire)
- Anglais avec questions-réponses bilingues
- Auditoire : Chercheurs et utilisateurs des CDR, Gouvernement, Etudiants
DESCRIPTION
Il s'agit du premier webinaire de lancement de la collaboration entre le RCCDR et Analyse et Politiques pour mettre en lumière les recherches liées aux politiques publiées dans la revue.
Le webinaire d'avril 2021 (en anglais) portera sur deux articles de recherche :
“Pandemic school closures may increase inequality in test scores” par Catherine Haeck et Pierre Lefebvre.
“COVID and the economic importance of in-person K-12 schooling” par David Green, Ali Karimirad, Gaëlle Simard-Duplain et Henry Siu.
Objectifs :
- sensibilisation accrue à l'impact de la pandémie sur les inégalités en matière d'éducation ; et
- sensibilisation accrue aux conséquences de la fermeture des écoles sur l'économie canadienne.
Conférencières :
Catherine Haeck
Professeure, UQAM
Gaëlle Simard-Duplain
Chercheuse post-doctorale, Vancouver School of Economics, University of British Columbia