Online Mindful Self-Compassion Oct 7 - Nov 18

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Event description
Mindful Self-Compassion combines the skills of mindfulness and self-compassion, providing a powerful tool for emotional resilience.

About this Event

Online Mindful Self-Compassion (OMSC) is an evidence-based program designed to cultivate self-compassion based on the work of psychologists Kristen Neff, PhD and Christopher Germer, PhD. A growing body of research indicates that self-compassion has many benefits, including happiness, resilience, creativity, and satisfying relationships, while experiencing less anxiety and depression.

In this 6-week Mindful Self-Compassion course you will learn some of principles and practices of mindful self-compassion, so you can better relate to and care for yourself, both physically and emotionally. It was conceived out of the need to offer MSC training to participants who are short on time and who cannot engage in the longer 2.5 hours weekly class. Research has shown that these techniques can help improve our emotional well-being, improve our ability to cope with life’s challenges, lower levels of anxiety and depression, promote healthy habits such as diet and exercise, and lead to more satisfying personal relationships.

Jennifer Kilimnik and Andrew Terhoch will be leading us in a 6 week online course that will be held on the Zoom Platform. Details are as follows:

Early Fall Class Dates - Registration ends Monday October 5th at 5PM CST

  • Wednesdays from October 7 to November 18, 2020 * There will be no class on November 11, 2020
  • 6:00 PM – 7:30 PM CST

Late Fall Class Dates - Click here to reach event registration page.

  • Fridays from November 6 to December 11, 2020
  • 2:30 PM – 4:00 PM CST

Notes:

  • This class will be held on a web-based platform.
  • The teacher and participants will be live and visible at various times. There will be group and one-to-one interaction as you would expect in a traditional classroom setting. No prior mindfulness or self-compassion experience is required -- but the course can be attended as a precursor or follow-up to the 8-week mindfulness course.
  • There is up to ½ hour per day of home practice of mindfulness and self-compassion exercises recommended during the course.

Resources:

The cost of participation will be on a sliding fee scale. Please pay at the level at which you are able, as proceeds support the availability of ongoing training through the Compassion Project.

  • Benefactor $250
  • Supporter $100
  • Basic $50

Contact us if you require a bursary in order to be able to participate.

Any questions can be emailed to Kellie Lambert at compassion@compassionaction.ca.

About the instructors:

Jennifer Kilimnik is the Acting Director of Culture & Compassion for the Compassion Network and St.Amant. She believes connecting to our values and purpose brings meaning to each day. She teaches what she has to learn and hopes you will join her on the journey.

Andrew Terhoch is part of the Compassion Network as the Spiritual Health Practitioner for the St.Amant community. In his daily work, he supports people of all cultures and backgrounds to nurture the values and practices that are meaningful for them. He began learning about meditation 30 years ago, as a daily practice and a support for anxiety. He continues to explore and practice presence and connection each day through new and traditional teachings.

La compassion attentive en soi marie les compétences développées par la pleine conscience et la compassion personnelle dans le but d’atteindre la résilience émotionnelle.

À propos de cet événement

La compassion attentive en soi en ligne est un programme basé sur des preuves qui vise à développer une compassion envers soi-même, créé par les psychologues Kristen Neff, PhD et Christopher Germer, PhD. De nombreuses études démontrent que la compassion personnelle a de nombreux bienfaits, comme le bonheur, la résilience, la créativité et des relations interpersonnelles satisfaisantes, tout en vivant moins d’anxiété et en diminuant la dépression.

Dans le cadre de ce cours de compassion personnelle consciente d’une durée de six semaines, vous découvrirez des techniques de compassion personnelle consciente, afin de mieux être en mesure de prendre soin de vous-même, tant physiquement qu’émotionnellement. Ce programme a été conçu pour des participants qui ne peuvent y investir plus de 2,5 heures par semaine. Les recherches démontrent que ces techniques peuvent améliorer votre bien-être et votre habileté à gérer les défis quotidiens, en plus de réduire les effets de l’anxiété et la dépression, tout en développant de saines habitudes alimentaires, activités physiques et relationnelles.

Jennifer Kilimnik et Andrew Terhoch mèneront ce programme de 6 semaines par Zoom. Voici les détails :

Session du début d’automne -

  • Mercredi du 23 septembre au 28 octobre 2020
  • 18h à 19h30 HC

Session de fin d’automne Cliquez sur ce lien pour vous inscrire

  • Vendredi du 6 novembre au 11 décembre 2020
  • 14h30 à 16h HC

À noter:

  • Ce programme se tiendra sur internet.
  • Les participants et enseignants seront visibles à l’écran à maintes reprises. Il y aura des interactions de groupe et individuelles, comme dans une salle de classe. Aucune expérience en pleine conscience ou en compassion n’est requise, mais le programme servira de préambule ou de suivi à un programme de 8 semaines en pleine conscience.
  • Environ 30 minutes d’exercices de pleine conscience et de compassion seront recommandées de manière quotidienne durant le programme.

Ressources:

Le coût du programme varie selon vos capacités. Veuillez sélectionner ce qui vous convient, sachant que l’argent servira à de la formation dans le cadre du Projet Compassion.

  • Bienfaiteur $250
  • Sympathisant $100
  • De Base $50

Contactez-nous si vous souhaitez une aide financière pour pouvoir participer.

Vous pouvez envoyer vos questions par courriel au Kellie Lambert à compassion@compassionaction.ca.

Jennifer Kilimnik est la directrice de la culture et compassion par intérim au Réseau Compassion et à St-Amant. Elle croit en l'importance de vivre selon ses valeurs et ses buts dans son quotidien. Elle partage ses connaissances et espère que vous pourrez vous joindre à elle dans son parcours.

Andrew Terhoch fait partie du Réseau Compassion à titre de Patricien de la santé spirituelle à St-Amant. Tous les jours, il aide des gens de toutes les cultures et religions à maintenir ce lien spirituel dans leur quotidien. Il a commencé la méditation il y a de cela 30 ans, comme pratique quotidienne et manière de gérer l'anxiété. Il continue de mettre en pratique ces connaissances tous les jours par l'intermédiaire d'enseignements traditionnels.

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