Inclusive Child & Youth Mental Health: Training for the Digital Age
Bringing together mental health trainees, faculty, clinicians, industry and NGO partners to improve inclusivity practices & technology use.
Date and time
Location
York University - Second Student Centre
15 Library Lane Convention Centre- 2nd Floor Toronto, ON M3J 1P3 CanadaRefund Policy
About this event
- 8 hours 10 minutes
Organized by
English ( Une version francaise suivra) -
Our Mission:
To create a national community of transdisciplinary mental health researchers and clinicians that will champion an inclusive and accessible mental health care system for children, youth, and families in Canada. No one university or mental health care organization can do this alone. We must co-create together to divert the course of mental health care in this country.
We will promote inclusivity through disseminating diverse cultural knowledges about mental health in children, youth, and their families; teaching about the role of socio-historical context in their mental health care; and supporting a framework for practice that integrates and does not compartmentalize these knowledges.
We will promote accessibility through disseminating practical knowledge about technologies that can facilitate mental health care and by promoting research collaborations with non-academic experts in industry and communities.
Notre mission
Créer une communauté nationale de chercheurs et de cliniciens transdisciplinaires en santé mentale qui se feront les champions d’un système de soins de santé mentale inclusif et accessible pour les enfants, les jeunes et les familles au Canada. Aucune université ou organisation de soins de santé mentale ne peut y parvenir seule. Nous devons adopter une approche de cocréation pour donner une nouvelle orientation aux soins de santé mentale dans ce pays. Nous devons adopter une approche de cocréation pour donner une nouvelle orientation aux soins de santé mentale dans ce pays.
Nous favoriserons l’inclusion en diffusant des connaissances culturelles diverses sur la santé mentale des enfants, des adolescent·e·s et de leurs familles, en enseignant le rôle du contexte sociohistorique dans les soins de santé mentale, et en soutenant un cadre de pratique qui intègre ces connaissances et évite de les compartimenter.
Nous favoriserons l’accessibilité en diffusant des connaissances pratiques sur les technologies qui peuvent faciliter les soins de santé mentale et en encourageant les collaborations en recherche avec des expert·e·s non universitaires dans l’industrie et dans les communautés.