Inclusive Response and Recovery: A Conversation with Minister Monsef

Inclusive Response and Recovery: A Conversation with Minister Monsef

Actions and Detail Panel

Sales Ended

Date and time

Location

Online event

Canada’s economic recovery from COVID-19 will only happen if women can fully participate in the workforce.

About this event

Français à suivre.

Join our President and CEO, Perrin Beatty, in a conversation with the Honourable Maryam Monsef, Minister for Women and Gender Equality and Rural Economic Development, as they discuss how childcare, tailored supports for women business owners and entrepreneurs, and upskilling and reskilling can ensure an inclusive response and recovery from the pandemic.

Minister Monsef will provide her first-hand experience with the federal government’s COVID-19 pandemic efforts, including her insights on Canada’s inclusive response over the past year and what is needed as we look forward to recovery. She will address a series of questions about both aspects of her mandate and will engage with participants at the end of the conversation.

--

Intervention inclusive et la reprise : Une conversation avec ministre Monsef

11 mars 2021 | 15 h 30 à 16 h 30 (HE) | Événement virtuel

La reprise économique du Canada post-COVID-19 ne se produira que si les femmes peuvent participer pleinement à la population active.

Rejoignez notre président et chef de la direction, Perrin Beatty, pour une conversation avec l’honorable Maryam Monsef, ministre des Femmes et de l’Égalité des genres et du Développement économique rural, afin de discuter de la manière dont les services de garde d'enfants, les soutiens adaptés aux femmes chefs d'entreprise et entrepreneuses, ainsi que le perfectionnement des compétences et la requalification peuvent garantir une réponse inclusive et une reprise de la pandémie.

Au cours de la conversation, la ministre Monsef fera part de son expérience de première main des efforts déployés par le gouvernement fédéral en réponse à la pandémie de COVID-19, y compris de ses réflexions sur l’intervention inclusive au cours de la dernière année et de ce dont il avait besoin pour nous préparer à la reprise. Elle abordera une série de questions concernant les deux aspects de son mandat, et aura l’occasion de répondre aux questions des participants à la fin de la conversation.