The Pregnant Tree and the Goblin (2019, South Korea) by new talents KIM Dongryung and PARK Kyoungtae. This independent, fantastical docu-fiction film is featured in KFFC’s “Side by Side” category. When plans to demolish the American base in Uijungbu, Korea surface, Park Insun, a long-time resident of the neighboring shanty town and former “comfort woman,” experiences distress after she learns of a former colleague’s passing. This fictional film combines elements of fantasy and historical reality in its reckoning with the afterlives of US military occupation and sexual trauma, empowering Insun to take control of her own fate.
The Pregnant Tree and the Goblin (2019, South Korea) will be presented as a part of “Side by Side” category that aims to highlight Asian and North American artists, including Canadians, to explore converging (and diverging) aesthetics, narratives, and shared experiences.
Tickets ($14 for general and $10 for students and seniors with ID) should be purchased.
Subscribe to our newsletter for the latest updates! Register through this link to subscribe: Newsletter
Founded by Mi-Jeong Lee in 1996, Ciné-Asie (now "Arts East-West") was created to promote and produce the works of Korean, pan-Asian and Asian-identifying Canadian artists operating in the media arts community in Canada. A pillar of Arts East-West's mission is enriching the visual landscape of contemporary Canadian art and fostering an inclusive, multicultural understanding of what it means to be an artist working within Canada and around the world. This is made possible in part by the organization's annual film festival: Korean Film Festival Canada (KFFC). The 11th edition of KFFC 2024 starting from May 22nd to 31st is on the captivating new theme “Arts & Technologies: Sleep, Dream, Body” co-hosted with the Moving Image Research Lab’s Sociability of Sleep Project at McGill University. It will further explore the intersection of creative works and technological advancements through Asian cinema and media art, encompassing both present and future visual cultures.
•••
The Pregnant Tree and the Goblin (2019, Corée du Sud) des nouveaux talents KIM Dongryung et PARK Kyoungtae. Ce docu-fiction indépendant et fantastique est présenté dans la catégorie « Side by Side » du FFCC. Lorsque les plans de démolition de la base américaine d'Uijungbu, en Corée, font surface, Park Insun, une habitante de longue date du bidonville voisin et ancienne « femme de réconfort », se sent désemparée après avoir appris le décès d'une ancienne collègue. Ce film de fiction combine des éléments de fantaisie et de réalité historique dans sa réflexion sur les séquelles de l'occupation militaire américaine et les traumatismes sexuels, permettant à Insun de prendre en main son propre destin.
The Pregnant Tree and the Goblin (2019, Corée du Sud) sera présenté dans le cadre de la catégorie « Side by Side », qui vise à mettre en lumière des artistes asiatiques et nord-américains, y compris des Canadiens, afin d'explorer des esthétiques, des récits et des expériences communes convergentes (et divergentes).
Il est obligatoire d'acheter un billet (14 $ pour le public et 10 $ pour les étudiants et les personnes âgées sur présentation d'une pièce d'identité).
Inscrivez-vous à notre newsletter pour recevoir les dernières nouvelles ! Inscrivez-vous via ce lien pour vous abonner : Newsletter
Fondé par Mi-Jeong Lee en 1996, Ciné-Asie (aujourd'hui « Arts East-West ») a été créé pour promouvoir et produire les œuvres d'artistes canadiens coréens, pan-asiatiques et s'identifiant à l'Asie qui travaillent dans la communauté des arts médiatiques au Canada. L'un des piliers de la mission d'Arts East-West est d'enrichir le paysage visuel de l'art contemporain canadien et de favoriser une compréhension inclusive et multiculturelle de ce que signifie être un artiste travaillant au Canada et dans le monde. Cette mission est rendue possible en partie grâce au festival annuel de films de l'organisation : le Festival du film coréen du Canada (FFCC). La 11e édition de FFCC 2024, qui se déroulera du 22 au 31 mai, aura pour thème « Arts & Technologies : Sommeil, rêve, corps", organisé conjointement avec le projet Sociabilité du sommeil du Laboratoire de recherche sur les images animées de l'Université McGill. Il explorera plus avant l'intersection des œuvres créatives et des avancées technologiques à travers le cinéma asiatique et les arts médiatiques, englobant à la fois les cultures visuelles actuelles et futures.