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Cabinet Documents 101: Budget Submissions / Soumissions Budgétaires

This event is a part of the Cabinet Documents 101 series. / Cet événement fait partie de la série Documents du Cabinet 101.

By Institute of Public Administration of Canada, National Capital Region / l’Institut d’administration publique du Canada, Région de la capitale nationale

Date and time

Monday, May 13 · 12 - 1pm PDT

Location

Online

Refund Policy

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Eventbrite's fee is nonrefundable.

Agenda

Opening Remarks / Land Acknowledgement

Brief Introductions

Brief Presentation on What the Budget Process is

Q&A with Audience and Opportunity to Discuss with Speakers

About this event

  • 1 hour

A budget submission provides detailed information about proposed funding, priorities, and initiatives, to initiate new programs or policies within the Government of Canada. Learn from experts on how to develop a solid budget submission across it's various components.

This event is part of a three part virtual series entitled "Cabinet Documents 101". The intent of the series is to learn from experts on the basic foundations for Cabinet documents and their insights on the machinery of government. Speakers will share their experiences from across the federal government and within Innovation, Science, and Economic Development Canada (ISED).

This session on May 13 from 3:00pm ET to 4:00pm ET will focus on the Budget process. Speakers include:


  • Steven Schwendt, Director General, ISED
  • Adam Schjott, Senior Director, ISED
  • Rachel Lawless, Director, ISED


Event is co-organized by the Institute of Public Administration Canada's National Capital Region (IPAC-NCR) and ISED (Interconnex - ISED's new professionals' network) and is free for members of both organizations. Non-members may register for a $10 fee.

If you wish to attend the other events in this series, please register at the following links:

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Une soumission budgétaire fournit des informations détaillées sur le financement proposé, les priorités et les initiatives, afin de lancer de nouveaux programmes ou politiques au sein du gouvernement du Canada. Apprenez des experts comment élaborer une soumission budgétaire solide, en tenant compte de ses divers éléments.

Cet événement fait partie d'une série virtuelle en trois parties intitulée "Documents du Cabinet 101". L'objectif de cette série est d'apprendre des experts les bases fondamentales des documents du Cabinet et leur vision de l'appareil gouvernemental. Les intervenants partageront leurs expériences au sein du gouvernement fédéral et d'Innovation, Sciences et Développement économique Canada (ISDE).

La séance du 13 mai, qui se tiendra de 15h00 HE à 16h00 HE, portera sur le processus budgétaire. Les intervenants sont les suivants

  • Steven Schwendt, directeur général, ISDE
  • Adam Schjott, directeur principal, ISDE
  • Rachel Lawless, Directrice, ISDE

L'événement est organisé conjointement par la région de la capitale nationale de l'Institut d'administration publique du Canada et l'Interconnex de l'ISDE et est gratuit pour les membres des deux organisations. Les non-membres peuvent s'inscrire moyennant des frais de 10 $.

Si vous souhaitez participer aux autres événements de cette série, veuillez vous inscrire en cliquant sur les liens suivants :

Organized by

The Institute of Public Administration of Canada (IPAC), founded in 1947, is a dynamic association of public servants, academics, students, and others interested in public administration. Anchored by our regional groups, we are a membership-based organization that creates knowledge networks and leads public administration research in Canada.

Fondé en 1947, l’Institut d’administration publique du Canada est une association dynamique qui regroupe des fonctionnaires, des universitaires et des particuliers s’intéressant à la théorie et à la pratique de la gestion publique. Constitué de groupes régionaux, cet organisme favorise la création de réseaux entre ses membres et se veut à l’avant-garde de la recherche en administration publique au Canada.

CA$0 – CA$10