Working Through Challenging Cases in French Immersion (PM session - Admin)

Working Through Challenging Cases in French Immersion (PM session - Admin)

Discussion forum for administrators of French immersion schools to share specific case studies and/or questions.

Par SFU Bureau des affaires francophones et francophiles (BAFF)

Date et heure

jeu. 13 juin 2024 15:30 - 16:45 PDT

Endroit

En ligne

À propos de cet événement

Simon Fraser University's Office of Francophone and Francophile Affairs (OFFA) is pleased to invite you to WORKING THROUGH CHALLENGING CASES IN FRENCH IMMERSION (afternoon session for admin only).


This 75-minute online and interactive discussion forum will be held online on Thursday, June 13 from 3:30 p.m. to 4:45 p.m. It is offered in English in order to be accessible to all administrators of French Immersion schools.

During this discussion, Dr. Caroline Erdos will work through questions and case studies presented by the administrator participants of French Immersion schools. The objective of this forum is to discuss complex cases and provide the opportunity for administrators to share their questions and barriers in order to work through them together and learn from the expertise of Dr. Erdos. Discussion may also include high-leverage points to consider when working towards systemic change.

Please come prepared with at least one question to ask or a case study example in connection to your French Immersion context and professional needs. *You will be asked to fill out a Microsoft Form with your case study example and/or question(s) once your registration has been confirmed, due one week before the session.

DATE: Thursday, June 13, 2024

TIME: 3:30 p.m. - 4:45 p.m. (this same workshop is repeated in the morning for those who cannot make it after school)

LOCATION: Zoom

TARGET AUDIENCE: Any administrator involved in French Immersion education : superintendents, assistant superintendents, directors of instruction, district principals, principals, vice-principals (non-BCTF members)

COST : Registration cost is FREE

PRESENTED BY: Dr. Caroline Erdos

BIO: Dr. Caroline Erdos (PhD) is the coordinator of Speech-Language Pathology at Sir Wilfrid Laurier School Board and S-LP advisor for Speech-Language and Audiology Canada. Previously, she was the Advancing Learning in Differentiation & Inclusion coordinator for the 10 English school boards in Quebec, where she supported resource teachers through various professional development initiatives. With over 20 years of experience as a pediatric S-LP in a university health centre, her areas of expertise include bi/multilingualism, reading and language disorder, learning disability, fetal alcohol spectrum disorder, and craniofacial differences in children aged 0 to 18 years. Caroline has lectured at several Canadian universities. She has also been invited to present at numerous conferences across North America and has written and collaborated on several publications.


This workshop is made possible with the participation of Canadian Heritage and the Ministry of Education and Childcare of British Columbia.

We encourage you to check out OFFA's French Immersion Admin Network site: https://www.sfu.ca/baff-offa/en/in-service-teachers/admin_network.html


****


Le Bureau des affaires francophones et francophiles (BAFF) de l'University Simon Fraser a le plaisir de vous inviter à WORKING THROUGH CHALLENGING CASES IN FRENCH IMMERSION (session après l'école pour les administrateur·rices).

Ce forum de discussion en ligne d'une durée de 75 minutes se tiendra le jeudi 13 juin de 15h30 à 16h45. La discussion aura lieu en anglais afin d'être accessible à tous·tes les administrateur·rices des écoles d'immersion française.

Au cours de cette discussion, Dre Caroline Erdos examinera les questions et les études de cas présentées par les administrateurs d'écoles d'immersion française participants. L'objectif de ce forum est de discuter de cas complexes et de donner l'opportunité aux administrateurs de partager leurs questions et obstacles afin de les traiter ensemble et d'apprendre de l'expertise du Dr Erdos. Les discussions pourront également porter sur des points importants à prendre en compte dans le cadre d'un changement systémique.

Merci de vous préparer avec au moins une étude de cas, ou une question à poser, en rapport avec votre contexte d'immersion en français et vos besoins professionnels. *Vous serez demandé·e de remplir un formulaire Microsoft avec votre exemple d'étude de cas et/ou votre (vos) question(s) une fois que votre inscription aura été confirmée, à complé´ter au moins une semaine avant la session.

DATE : le jeudi 13 juin 2024

HEURE : 15h30 - 16h45 (ce même atelier est répété après l'école pour ceux·celles qui ne peuvent pas y assister pendant la journée)

LIEU : Zoom

AUDITOIRE : Pour tous·te administrateur·rice: surintendant·es, surintendant·es adjoint·es, directeur·rices, directeur·rices adjoint·es (non syndiqué·es)

COÛT : L'inscription est GRATUITE

PRÉSENTÉ PAR : Dre Caroline Erdos

BIO : Caroline Erdos (Ph.D.) est coordonnatrice de l'orthophonie à la Commission scolaire Sir-Wilfrid-Laurier et conseillère en orthophonie auprès d'Orthophonie et Audiologie Canada. Auparavant, elle était coordonnatrice du programme Advancing Learning in Differentiation & Inclusion pour les dix commissions scolaires anglophones du Québec, où elle soutenait les enseignants-ressources dans le cadre de diverses initiatives de développement professionnel. Avec plus de 20 ans d'expérience en tant qu'orthophoniste pédiatrique dans un centre de santé universitaire, ses domaines d'expertise comprennent le bi·plurilinguisme, les troubles de la lecture et du langage, les troubles d'apprentissage, l'ensemble des troubles causés par l'alcoolisation fœtale et les différences craniofaciales chez les enfants âgé·es de 0 à 18 ans. Caroline a donné des conférences dans plusieurs universités canadiennes. Elle a également été invitée à présenter de nombreuses conférences à travers l'Amérique du Nord et a écrit et collaboré à plusieurs publications.

Cet atelier est rendu possible grâce à la participation de Patrimoine Canada et du ministère de l'éducation et de la petite enfance de la Colombie-Britannique.

Nous vous encourageons à consulter le site du réseau administratif de l'OFFA pour l'immersion en français : https://www.sfu.ca/baff-offa/fr/personnel-enseignant/admin.html

Gratuit